01333692220-09111493370

خانه » مقالات منتشر شده » پنج توصیه برای افزایش ارتباط کودکان با طبیعت

پنج توصیه برای افزایش ارتباط کودکان با طبیعت

WhatsApp Image 2018-05-20 at 11.22.32برای بیشتر والدین و مراقبان کودک، تابستان به دلیل آب و هوای مناسب، تعطیلی مدرسه‌ها و زمان آزاد بیشتر برخی از والدین، بهترین فصل برای افزایش ارتباط کودکان با طبیعت است. پس فرصت را برای برنامه‌ریزی یک تابستان پر از طبیعت (در دل طبیعت) از دست ندهید.
پنج توصیه برای افزایش ارتباط کودکان با طبیعت

در این راه این چند توصیه به شما کمک می‌کند:

۱. طبیعت در اطراف ما وجود دارد.

شما معمولا برای یافتن طبیعت مجبور نیستید راه خیلی دور بروید. برای کودکان، باغچه خانه، فضای سبز محله، یا باغچه مدرسه هم کاربرد دارد. سفر به مناطق طبیعی دورتر هم جذاب است، اما کودکان معمولا با طبیعت نزدیک به خانه ارتباط عمیق‌تری شکل می‌دهند.

بهبود تمرکز کودکان با وجود فضای سبز در نزدیکی محل زندگی

۲. بدون برنامه‌ریزی هم مشکلی پیش نمی‌آید.

نگران برنامه‌ریزی دقیق فعالیت‌ها برای زمانی که به منطقه طبیعی مورد نظرتان می‌رسید، نباشید. چیزی که در واقع کودکان نیاز دارند در اختیار داشتن زمان آزاد کافی برای درگیر کردن تمام حواس‌شان با طبیعت و استفاده از تخیل‌شان است.

۳. شما هم می‌توانید بیاموزید.

لازم نیست یک متخصص در زمینه علوم زیستی و محیط‌زیست باشید. مهم‌ترین نکته، نشان دادن این است که برای فعالیت‌های بیرون از خانه ارزش قایل هستید و آماده لذت بردن هستید. و به یاد داشته باشید! ایجاد فضایی برای پرسشگری مهم‌تر از یافتن پاسخ‌هاست.

۴. کودکان را آزاد بگذارید تا کودکان خودشان یاد بگیرند.

از آن دسته والدینی نباشید که مانند هلیکوپتر مدام بالای سر فرزندشان چرخ می‌زنند، هر حرکت او را زیر نظر دارند و مدام به کودک «نه» می‌گویند. بلکه مانند مرغ شهدخوار باشید که والدین در حاشیه می‌ایستند و زمانی به دنبال فرزندشان شیرجه می‌زنند که واقعا نیاز به کمک داشته باشد.
فعالیت های بیرون از خانه برای تقویت مهارت‌های حرکتی درشت
۵. اجازه دهید کودک‌تان کودکی کند.
هنگام برقراری ارتباط کودکان با طبیعت اجازه بدهید ریسک کنند. بیشتر ما زمانی که کودک بودیم، از درخت بالا رفته‌ایم، با شاخه‌های درختان بازی کرده‌ایم و گِلی شده‌ایم و سالم و سرحال هستیم تا امروز خاطرات‌مان را تعریف کنیم. خیال‌تان راحت باشد، قرار نیست با هیچ‌کدام از این فعالیت‌ها کودک‌تان آسیب جدی ببینند.
مهم نیست آب و هوا چگونه است یا چه ساعتی از روز است، برای افزایش ارتباط کودکان با طبیعت ، شما می‌توانید به همراه آن‌ها به طبیعت بروید وفرصت جستجوگری را برایشان فراهم کنید.

نویسنده:
Dr.‎ Scott Sampson
برگردان:
صفورا زواران حسینی
عکس:شاهین حیدری

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *